Almene Vilkår
Dette køb reguleres af følgende standard salgsbetingelser for forbrugerkøb af varer over internettet. Følgende handelsbetingelser gælder for internetsalg på www.pgtech.dk og gælder for privatkunder, der er over 18 år og bosiddende i Danmark.
Forbrugerkøb over internettet reguleres hovedsageligt af aftaleloven, forbrugerkøbeloven, markedsføringsloven, fortrydelsesret og returret og e-handelsloven. Disse love giver forbrugeren ufravigelige rettigheder. Lovene er tilgængelige på www.forbrug.dk. Vilkårene i denne aftale skal ikke opfattes som nogen begrænsning af de lovbestemte rettigheder, men angiver parternes vigtigste rettigheder og forpligtelser i forbindelse med et køb.
Om virksomheden og parterne
Hjemmesiden ejes af Pgtech AB, Vävlagargatan 14, 507 30 Brämhult, Borås Sverige, SE556958516801 ("Sælger", "vi", "os"). Køb gennem hjemmesiden er bindende, når disse er blevet bekræftet af sælger og personen, der er angivet som køber på ordren ("køber", "du", "dig" eller "din").
Virksomhedsoplysninger:
Pgtech AB
Vävlagargatan 14
507 30 Brämhult, Borås
Sverige
+ 46 33122028
info@pgtech.dk
Bestilling
Du må ikke bestille varerne eller bruge nogen af funktionerne, såfremt du er under atten (18) år, medmindre du har samtykke fra din værge. Vi forbeholder os retten til at afstå fra at indgå en aftale med dig uden at specificere årsagerne til beslutningen.
Ifølge forbrugeraftaleloven vil der være indgået en bindende aftale, når du har afgivet din ordre. Det vil sige, når du har trykket på ’Køb’ eller ’Bestil’, og du modtager en skriftlig ordrebekræftelse via e-mail.
At aftalen er bindende betyder som udgangspunkt, at Pgtech AB som virksomhed har pligt til at levere ordren til den aftalte pris ved bestilling af ordren.
Når du har afgivet din ordre, kan du ved at kontakte info@pgtech.dk umiddelbart efter købet forespørge en annullering eller ændring af din bestilling. Dette gælder så længe ordren ikke er afsendt.
Hvis en ordre har forkert indhold, hvis prisen har været sat for lavt, eller der er angivet forkerte specifikationer, kan Pgtech blive frigjort fra aftalen. Dette gælder, hvis vi kan bevise, at du som kunde burde have indset, at der var tale om en fejl, og at du dermed har handlet i ond tro.
Pgtech AB forbeholder sig derfor retten til at kunne annullere en indgået aftale efter indgåelse ved trykfejl, forkerte prisoplysninger eller udsolgte varer.
Vi bekræfter din ordre ved at sende dig en e-mail, hvilket betyder, at vi har accepteret din ordre og på dette tidspunkt indgås en kontrakt mellem dig og os. Såfremt vi ikke er i stand til at bekræfte din ordre, informerer vi dig herom skriftligt og opkræver ikke et beløb. Du har ret til at trække din ordre tilbage, indtil den er bekræftet, og du har i så fald ret til at blive refunderet for betalinger foretaget til os på baggrund af en sådan tilbagetrukket ordre.
Betaling
Alle priser er angivet i DKK og er inkluderet moms. Vi benytter Klarna som betalingsudbyder og alle betalinger går herigennem.
Afhængigt af hvilken udbyder der bruges til din betaling, gælder tredjeparts/udbyderens vilkår og betingelser. Du kan blive bedt om at identificere dig selv, og kreditrapporter kan blive forfulgt af tredjeparten/udbyderen. I tilfælde hvor vi bruger en tredjepart til betalinger, har vi ikke adgang til eller gemmer nogen betalingsoplysninger.
Pgtech AB udbyder betaling med Nets, Klarna, Paypal og Mobilepay.
Kortbetaling
Vi modtager betaling med Visa og MasterCard.
Såfremt transaktionen godkendes, reserveres beløbet med det samme, og du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Beløbet vil blive trukket fra din konto, når vi sender din ordre.
Hvis kortbetalingen ikke godkendes, annulleres din ordre. Kontakt din bank eller kortudsteder, hvis du har spørgsmål til dette.
Hvis der sker en fejl, eller betalingen afbrydes, vil ordren ikke blive gennemført. Er du i tvivl om ordren er gennemført, så kontakt vores kundeservice på e-mail eller telefon. Du kan også gå ind på din profil for at se, om ordren er gennemført der.
Klarna Checkout
Hurtig, sikker og nem betaling med Klarna. Betal med faktura, delbetaling, betalingskort eller bankoverførsel.
Ved betaling med faktura udstedes fakturaen til køberen, når varen afsendes. Betalingsfristen er angivet på fakturaen. Ved betaling med faktura er betalingsfristen 30 dage fra den dag, varerne afsendes fra os. For at kunne betale med faktura kræver vores betalingspartner dit CPR-nummer for at kunne foretage en kreditvurdering, og at din ordre sendes til din folkeregisteradresse. Du kan læse Klarnas vilkår og betingelser for fakturabetaling her.
Der er intet fakturagebyr, hvis du vælger at betale med faktura gennem Klarna. Hvis betaling ikke finder sted, vil der blive opkrævet et rykkergebyr og morarenter i henhold til Klarnas regler og standardgebyrer. Hvis betaling fortsat udebliver efter dette, vil sagen blive sendt til inkasso hos et inkassobureau, og der kan påløbe yderligere omkostninger.
Levering
Pgtech AB tilbyder levering til adresser i Danmark. Din ordre vil blive leveret af DHL, Schenker eller Postnord til det nærmeste leveringssted eller til din hjemadresse.
Den normale leveringstid er 5-10 hverdage. Bestillingsvarer har en leveringstid på 3-5 uger. Afvigelser kan forekomme. I sådanne tilfælde kontakter vi kunden og informerer dem herom.
Pgtech AB kan ikke holdes ansvarlig for levering af udsolgte eller udgåede varer. Købet kan altid annulleres uden omkostninger i tilfælde af forsinkelser. Dette gøres ved at kontakte os på info@pgtech.dk.
Forsendelseomkostninger
Forsendelseomkostningerne for den aktuelle vare vises i inkøbskurven. Told/eksport omkostninger kan forekomme. Faktiske forsendelseomkostninger tilføljes til omfangsrige og/eller tunge varer.
Ordre ikke modtaget
Hvis leveringen ikke stemmer overens med oplysningerne på din ordrebekræftelse, bedes du kontakte kundeservice på info@pgtech.dk eller på telefon +4633122028. Vi undersøger sagen hurtigst muligt, og hvis der er sket en fejl, sender vi den korrekte vare eller refunderer beløbet, afhængigt af hvad der er aftalt og muligt.
Forsinket levering
Hvis der opstår forsinkelse i leveringen, vil vi kontakte dig. Vi stræber altid efter at levere ordrer så hurtigt som muligt. Du har dog som kunde ret til at annullere købet i tilfælde af en større leveringsforsinkelse.
Der kan være situationer, som gør det umuligt for os at opfylde en ordre. Det kan eksempelvis være, hvis leverandører ikke opfylder deres forpligtelser over for os. Pgtech AB forbeholder sig ret til at fraskrive sig kompensation til kunden i sådanne situationer eller i tilfælde af leveringsforsinkelse.
Vigtigt! I sjældne tilfælde forsømmer fragtfirmaer breve og pakker. Vi erstatter ikke disse.
Transportskader og risiko
Pgtech AB er ansvarlig for din ordre, indtil du som køber fysisk har modtaget den. Hvis du modtager din ordre med synlige skader på emballage og/eller varer, beder vi dig kontakte kundeservice hurtigst muligt og uden unødig forsinkelse på info@pgtech.dk eller på telefon +46 3122028.
Fortrydelsesret
Medmindre aftalen er undtaget fra fortrydelsesretten, kan køber fortryde købet af varen i overensstemmelse med loven om fortrydelsesret. Køber skal underrette sælger om brug af fortrydelsesretten inden 14 dage fra fristens begyndelse. Fristen omfatter alle kalenderdage. Hvis fristen udløber på en weekend, helligdag eller offentlig fridag, forlænges fristen til den næste arbejdsdag. Afbestillingsfristen anses for at være overholdt, hvis meddelelsen er afsendt inden fristens udløb. Køber har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er udnyttet, og meddelelsen bør derfor ske skriftligt.
Du fortryder dit køb ved at give os klar besked om, at du ønsker at fortryde inden fristens udløb. Du kan med fordel bruge standardfortrydelsesformularen eller sende os en e-mail på info@pgtech.dk. Her bedes du oplyse ordrenummer, varenummer og antal.
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse. Vi forbeholder os retten til at opkræve dig for eventuelle omkostninger, der opstår, hvis du ikke afhenter dine bestilte varer i tide fra leveringsstedet efter levering af varerne.
Varer der er undtaget fortrydelsesretten:
Specialbestillinger.
Tilbagebetaling
Sælger er forpligtet til at tilbagebetale købesummen til køber uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at sælger har fået meddelelse om købers beslutning om at udnytte sin fortrydelsesret. Sælger er berettiget til at tilbageholde betalingen, indtil han har modtaget varen retur fra køber, eller indtil køber har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret. Tilbagebetaling sker altid til samme betalingsmiddel, som blev anvendt ved den oprindelige ordre, medmindre andet specifikt er aftalt.
Retur
Vi ønsker, at alle vores kunder skal være 100 % tilfredse med deres køb. Kontakt os venligst, hvis du oplever problemer med en vare.
Kunden er som standard ansvarlig for forsendelsesomkostningerne til lageret. Kvittering/faktura for den bestilte forsendelse gælder som garanti. Derfor skal du altid gemme kvitteringen/fakturaen i garantiperioden!
Pgtech AB anvender loven om fjernsalg. Det betyder, at du som kunde har 14 dages returret uden særlig begrundelse. Varerne skal returneres i uændret stand og i den originale emballage. Pgtech AB forbeholder sig ret til at debitere kunden, hvis der er mangler som eksempelvis instruktionsmanualer. Kunden er ansvarlig for returomkostningerne. Returvarer sendt mod postforskud indløses ikke.
OBS: Ved returnering efter 14 dage opkræves et returgebyr på 30 % af varens værdi.
Hvis du ønsker at returnere, skal du sende en e-mail til info@pgtech.dk, og du vil modtage en returformular i form af en PDF, som du skal udfylde og sende med din pakke. Den samme procedure gælder for klager. Du kan ikke udøve din fortrydelsesret ved at undlade at afhente en ordre, der er sendt og ligger klar til afhentning på afhentningsstedet. Der vil blive opkrævet et eventuelt gebyr for uafhentede pakker.
Der er ikke inkluderet et returlabel i forsendelsen, da du selv er ansvarlig for returomkostningerne.
Så snart vi har modtaget varen, vil du modtage en kreditnota, som du kan bruge til dit næste køb.
Ombytning
Kontakt altid info@pgtech.dk hvis du ønsker en ombytning. Pgtech AB tilbyder ikke direkte ombytning. Hvis du ønsker at bytte en vare, skal du returnere den uønskede vare og derefter bestille en ny ordre med den ønskede vare. I nogle tilfælde er det muligt at lave en ombytning og så vil vi tilføje en ekstra leveringsomkostning på fakturaen.
Kunden bliver opkrævet forsendelsen, og vi tilføjer omkostningerne til fakturaen. Forsendelsesomkostningerne er de samme, uanset om det er en refusion eller ombytning.
Returadresse:
Pgtech AB
Vävlagargatan 14
507 30 Brämhult, Borås
Sverige
Ret til reklamation
Såfremt der foreligger en mangel ved varen, skal køber inden rimelig tid efter, at manglen er opdaget eller burde være opdaget, give sælger besked om, at de vil påberåbe sig manglen. Køber har altid reklameret rettidigt, hvis det sker inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget eller burde have været opdaget. Reklamationen kan ske senest 2 år efter, at køber har fået varen i sin besiddelse. Vi har ingen særlige garantier (produkt- eller prisgaranti), medmindre det er angivet på specifikke varer, for eksempel hvis leverandøren selv tilbyder en ekstra garanti.
Hvis varen har en mangel, og dette ikke skyldes køber eller forhold på købers side, kan køber efter omstændighederne tilbageholde købesummen, vælge mellem afhjælpning og omlevering, kræve afslag i prisen, kræve ophævelse af aftalen og/eller kræve erstatning af sælger.
- Afhjælpning eller omlevering: Køber kan vælge mellem at kræve afhjælpning af manglen eller levering af en tilsvarende vare. Sælger kan dog modsætte sig købers krav, hvis opfyldelsen af kravet er umulig eller påfører sælger urimelige omkostninger. Afhjælpning eller omlevering skal ske inden for rimelig tid. Sælger er som udgangspunkt ikke berettiget til at foretage mere end to afhjælpningsforsøg for samme mangel.
- Prisafslag: Køber kan kræve et passende prisafslag, hvis varen ikke afhjælpes eller leveres på ny. Det betyder, at forholdet mellem den nedsatte og den aftalte pris svarer til forholdet mellem genstandens værdi i mangelfuld og kontraktmæssig stand. Hvis særlige grunde taler for det, kan prisafslaget i stedet fastsættes som svarende til manglens betydning for køber.
- Ophævelse: Hvis varen ikke er blevet rettet eller ombyttet, kan køberen ophæve købet, når manglen ikke er uvæsentlig.
Hvis du har modtaget en defekt eller forkert vare, bedes du kontakte vores kundeservice på info@pgtech.dk eller på telefon +4633122028. Så hjælper vi dig med at finde en løsning på problemet.
Sælgerens rettigheder i tilfælde af købers misligholdelse
Hvis køberen ikke betaler eller opfylder de øvrige forpligtelser i henhold til aftalen eller loven, og dette ikke skyldes sælgeren eller forhold på sælgerens side, kan sælgeren efter reglerne i forbrugerkøbeloven tilbageholde varen, kræve aftalen opfyldt, kræve aftalen ophævet og kræve erstatning af køberen. Sælger kan desuden efter omstændighederne kræve renter ved forsinket betaling, inkassogebyrer og et rimeligt gebyr for uafhentede varer.
- Opfyldelse: Sælgeren kan fastholde købet og kræve, at køberen betaler købesummen. Hvis varen ikke er blevet leveret, mister sælgeren sin ret, hvis de venter urimeligt længe med at gøre kravet gældende.
- Ophævelse: Sælger kan hæve aftalen, hvis der foreligger væsentlig betalingsmisligholdelse eller anden væsentlig misligholdelse fra købers side. Sælger kan dog ikke hæve, hvis den fulde købesum er betalt. Hvis sælger fastsætter en rimelig tillægsfrist for opfyldelse, og køber ikke betaler inden denne frist, kan sælger hæve købet.
- Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Såfremt køber ikke betaler købesummen i overensstemmelse med aftalen, kan sælger opkræve renter af købesummen i henhold til lov om renter ved forsinket betaling. I tilfælde af manglende betaling kan kravet efter forudgående varsel sendes til inkasso. Køber kan i så fald gøres ansvarlig for gebyrer i henhold til inkassoloven.
- Gebyrer for uafhentede ikke-forudbetalte varer: Undlader køber at afhente ubetalte varer, kan sælger kræve et gebyr af køber. Gebyret skal højst dække sælgers faktiske udlæg for levering af varen til køber. Et sådant gebyr kan ikke opkræves af købere under 18 år.
Personlige oplysninger
Sælger er ansvarlig for behandlingen af indsamlede personoplysninger. Medmindre køber giver samtykke til andet, må sælger i overensstemmelse med persondataloven kun indsamle og opbevare de personoplysninger, som er nødvendige for, at sælger kan opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen. Købers personoplysninger vil kun blive videregivet til andre, hvis det er nødvendigt for, at sælger kan opfylde aftalen med køber eller i lovbestemte tilfælde.
Læs mere i vores privatlivspolitik.
Cookies
I henhold til loven om elektronisk kommunikation, som trådte i kraft den 25. juli 2003, skal alle, der besøger en hjemmeside, informeres, hvis der anvendes cookies. Når du besøger denne hjemmeside, gemmes der cookies på din computer. Disse cookies er såkaldte sessionscookies og bruges til at holde styr på dit login (hvis du er logget ind) og din indkøbskurv, når du handler. Sessionscookies gemmes ikke i længere tid på din computer og forsvinder, når du lukker din browser.
Hvis du ikke accepterer brugen af cookies, kan du indstille din browser til automatisk at afvise cookies eller til at informere dig, hvis en hjemmeside bruger cookies. Hvis du deaktiverer cookies, vil du ikke kunne handle, da indkøbskurven og login kræver cookies for at fungere. Du kan dog browse i butikken uden at have cookies aktiveret.
Læs mere i vores cookiepolitik.[1]
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: www.naevneneshus.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klager indgives på: www.ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@pegtech.dk
Sidst opdateret 27.02.2024